Mr. Perfect op uitverkocht Simply the Best-gala Ahoy';
Ernesto Hoost na zeven jaar terug in Nederland

Nieuwsbank, 12 maart 2001

Uitnodiging persconferentie

ROTTERDAM - Too Hot Too Handle Events uit Halfweg nodigt de media uit voor een persconferentie op hoog niveau. Op maandag 12 maart zullen vanaf 12.00 uur op de Euromast in Rotterdam de deelnemers worden voorgesteld van het hoogst gedoteerde vechtsportgala dat ooit in ons land werd georganiseerd. Topattractie van het in de voorverkoop reeds uitverkochte 'Simply the Best-gala' op zondag 18 maart in Ahoy' Rotterdam is Ernesto Hoost. Na een afwezigheid van zeven jaar is de drievoudig winnaar van het prestigieuze K 1-toernooi in Japan eindelijk weer in eigen land in actie te zien. Verder verschijnen de afscheid nemende ambassadeur van het Muay Thai, Ramon Dekker, en tweevoudig wereldkampioen Free Fight Gilbert Yvel in de ring.

Mister Perfect, de passende bijnaam van Hoost, groeide door zijn stijlvolle manier van vechten in de afgelopen jaren niet alleen uit tot de best betaalde vechtsporter van ons land, maar tevens tot een alom geprezen ambassadeur van het Muay Thai. De Amsterdammer vecht in Ahoy' tegen de Zwitserse K 1-deelnemer Xhavit Bajrami. Naast Hoost verschijnen er zondag 18 maart tijdens het Simply the Best-gala nog andere vooraanstaande Muay Thai-vechters in de ring.

Ramon Dekker is er daar een van. De Brabander vechter met het onvoorstelbaar grote incasseringsvermogen, die in Thailand een levende legende is en meer dan 200 partijen achter zijn naam heeft staan, zal in Rotterdam voor een groot publiek definitief afscheid nemen. De tegenstander in zijn laatste partij is de Zwitser Marino Deflorin.

Gilbert Yvel komt in Ahoy' uit in het Vale Tudo-systeem. De snelst rijzende ster in deze tak van sport in ons land heeft aangekondigd zijn gage zal overmaken op de girorekening ten name van de slachtoffers van de ramp in Volendam. De hoogte van het bedrag wordt tijdens de persconferentie op de Euromast bekend gemaakt. Het optreden van Yvel wordt mogelijk gemaakt door de heren B. Luske (H&R Holding), R. Rosenbaum (RJB Netherlands) en D. Beesemer en J.D. Paarlberg.

Op het programma van gala staan verder de namen van de Nederlandse Muay Thai-vechters Perry Ubeda en Samir Bennazouz. In het Vale Tudo komen Ronny Rivano, Martijn de Jong, Allister Overeem, Valentijn Overeem, Bob Schreiber, Gilbert Yvel, Sem Schilt Ed de Kruyf en Irma Verhoef in actie. Naast Hoost, Dekker, Yvel en het fighting couple Bob Schreiber en Irma Verhoef zullen ook andere vechters tijdens de persconferentie in het restaurant van de Euromast aanwezig zijn.

Tijdens de persconferentie kunnen de aanwezige journalisten zich accrediteren.