Kleintje Muurkrant
Octopussy (237), 24 april 2006

Om de week een beetje knappies in te zetten nog even een teugje info over Amazing Asia. De bij avontuurlijk Amsterdam zo populaire vreetschuur in Overveen die volgens onze bronnen vrij recentelijk was overgenomen door David Beesemer (cq. diens schoonvader Ronnie Rosenbaum). Zoals u weet kregen we naar aanleiding van eerdere publicaties een paar vermanende edoch vriendelijk bedoelde missives van ene Fred, die een paar vlekjes wilde wegwerken. Het laatste exemplaar uit de kleine reeks kent u nog niet. Daar citeren we even uit:

“Amazing Asia was een bedrijf dat werd bestierd door Honni Chi de laatste vijftien jaar. Hij heeft zijn zaak (exploitatie en onroerendgoed) verkocht aan Rosenbaum (dus niet aan Beesemer). Voor de exploitatie is toen door tussenkomst van een makelaar Richard van Goor gevonden. Dat hij het niet zo nauw neemt met de te betalen rekeningen is mij al eerder bekend geworden. Hij heeft ook samen met Fred van Beusekom in Zandvoort de failliete boedel van Albatros gekocht. Van Beusekom is ook eigenaar van Grand Café Fortuyn op de Grote Markt te Haarlem. De eventuele klacht (over openstaande rekeningen, red.) zal zich richting hen verhouden en niet Beesemer, noch Rosenbaum, noch Chi. Dat de kredietwaardigheid van Rosenbaum in gevaar zou komen door eventuele publicaties acht ik geheel uitgesloten. De belangen van Rosenbaum hebben zo’n fundament dat daarbij heel deze affaire in het niet valt. De portefeuille van Rosenbaum is uiterst conservatief gefinancierd, zeker ten opzichte bijvoorbeeld van de overgefinancierde portefeuilles van De Vlieger en Endstra. Rosenbaum geniet bij diverse banken groot aanzien, waarbij ING inderdaad - van oudsher - een grote rol is toebedeeld. Rosenbaum doet mee in de Champions League van de winkelvastgoedwereld in Nederland en mag zich rekenen tot de grootste particuliere bezitters van winkels op A 1-stand.”

Zo, dankzij Fred weten we nu dat Beesemer gebamzaaid zit. Mocht ie al eens in de penarie komen door zijn goede werken met vriend Paarlberg, dan heeft ie altijd de foto’s nog. En zijn schoonvader. Stay tuned.